Storlek

Storlek är ett vad man kan kalla klassiskt sätt att fånga uppmärksamhet i marknadsföring. Ett företag kanske väljer att sätta ut en jättestor variant av deras produkt på ett finurligt sätt på ett torg eller bara drar till sig blickarna genom en gigantisk vepa som hänger från ett höghus. Man kan även med bildkomposition, kontraster eller mycket vit yta i bilden få något att se väldigt litet ut vilket kan vara fördelaktigt för någon ny teknikpryl som är minst i sitt slag eller liknande.

Exempel på storlek i marknadsföring:

Viking line annons

Viking line annons som återskapar känslan av att man ser det stora fartyget från kajen.

Volkswagen "Think small" annons

Volkswagen "Think small" annons

Blogginlägg om Storlek i marknadsföring:

Propellerhead: Viral hit med världens största trummmaskin?

Skriv en kommentar

Din epostadress publiceras eller delas aldrig. Obligatoriska fält är markerade med *

Du kan använda dessa HTML taggar och attribut <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Reklam