Nytt i marknadsföringsskolan: Färg och Maslows behovshierarki

Coca-Cola färger

COLOURS OF MY LIFE av FUNKYAH

Nu kan du lära dig om hur färger påverkar konsumenter och om den kända behovshierarkin av Maslow i Marknadsföringsskolan. Avdelningen ”Marknadsföringsskolan” här är tänkt att lära dig som är intresserad av kommunikation lite olika knep som kan användas för att göra din marknadsföring ännu starkare. Det kan även fungera för meriterade experter i branschen som ett sätt att trigga associationer från tidigare och kanske få lite nya idéer. Sen kan det även användas bara för skojs skull då vi presenterar ett antal olika exempel på annonser, varumärken och reklamfilmer med mera som använder teorin i praktiken.

Detta inlägg är publicerat i marknadsföringsskolan, reklampr.se och taggat , , , , . Bokmärk permalink. Skriv en kommentar eller lämna en trackback: Trackback URL.
  • Share
    Bookmark and Share

En kommentar

  1. Skrivet maj 26, 2011 klockan 3:17 e m | Permalink

    Intressant, inte tänkt på detta tidigare! I fortsättningen ska jag tänka över färgval på mina projekt!!

Skriv en kommentar

Din epostadress delas eller publiceras aldrig Obligatoriska fält är markerade med *

*
*

Du kan använda dessa HTML-taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Reklam